torsdag 25. desember 2008

Refleksjonsnotat

Dette halvåret har fått utrolig fort. Jeg føler at jeg nettopp har hatt sommerferie. Det velger jeg å ta som en positiv ting, for tiden går fort i godt lag.


Når det gjelder dette refleksjonsnotatet, var planen å skrive det så fort som mulig, men så kom julen, og tiden fløy der også.


Faget pedagogikk er et fag jeg alltid har synes var interessant, med mye bra innhold, men jeg tror hovedpunktet i faget har vært vår lærer og inspirator, Birgit. Hun er en utrolig engasjert dame, og utrolig flink til å engasjere oss studenter. Takk for det.


Jeg likte bloggen vi hadde i fjord, der vi skrev etter hver økt om temaet, så var litt skeptisk til denne fremgangsmåten der vi skulle fordype oss i fem temaer. Jeg var litt sen med å starte, som vanlig, men da jeg først kom i gang, var det en interessant måte å lære på. Jeg har lært mye av å skrive innlegg selv, men også ved å lese andre studenter sine innlegg. Når jeg ser tilbake på mine egne innlegg, er de stort sett om ”triste” temaer, men det er det jeg var interessert i å skrive om, så slik ble det. På denne måten fikk jeg forklare temaene på min egen måte, og føler at jeg har lært mye av det.


Det som var vanskelig, var å være kritisk venn til de andre studentenes blogger. Det var en utfordring, der man ikke alltid helt vet hva man skal kommentere, men det gikk på et vis.
Nå er jeg spent på hva som venter oss i pedagogikk etter nyttår, og kjenner jeg Birgit rett, så blir det noe kjekt!


Ha en fortsatt god jul, og ikke minst et godt nyttår.

Ingen kommentarer: